Colombia - Reisverslag uit Salento, Colombia van Esther - WaarBenJij.nu Colombia - Reisverslag uit Salento, Colombia van Esther - WaarBenJij.nu

Colombia

Blijf op de hoogte en volg Esther

03 April 2018 | Colombia, Salento

Weer samen met Carmen op reis!! Dit keer naar Colombia.
Carmen en ik beginnen samen en na een maand komt ook Paul hierheen.

De reis erheen was lang, want de goedkoopste tickets gaan via de verenigde staten. Dat betekent strenge controles en lange onduidelijke rijen bij de douane. In Miami moesten we dus rennen (letterlijk) om onze aansluiting te halen. In Bogota aangekomen....bleek mijn ruimbagage nog in Miami te staan. Ik kreeg een foldertje van de bagagemeneer en tas zou naar hostel gebracht worden. Nou ja, op naar onze -via het hostel geregelde- taxi dan maar.
Maar die was er niet.

2.00 's nachts, meer dan 24 uur gereisd, 2 vrouwen, 1 tas...geen taxi.
Dussss.

Alles is uiteindelijk goed gekomen en toen na 2 dagen (!!) mijn tas er was, kon ons avontuur echt beginnen.

We wisten dat we met kerst en oud en nieuw wat drukte konden verwachten, dus we hadden voor t grootste deel al van te voren al onze accomodatie geboekt. Maar het bleek nog een uitdaging om bustickets te krijgen. We gingen naar de terminal waar t stampesvol was en we zijn ieder in een (lange) rij gaan staan. Carmens doortastende optreden leverde ons 2 tickets voor de nachtbus naar t oosten op. TOP!

We hebben kerst gevierd op t platteland in een prachtige omgeving. We hebben lekker zelf curry gemaakt en op 1e kerstdag een prachtige (lange) wandeling gemaakt door een vallei met palmbomen van wel 60m hoog!

Daarna zijn we naar Jardin gegaan. Een briljante vondst van Carmen! Dit dorpje is vanaf nu mijn favoriete plekje in Colombia, misschien zelfs wel in Zuid Amerika. Kleurrijke stoeltjes en tafeltjes op t plein, vol cowboys, gelegen in prachtige groene heuvels. Fantastisch om lekker kopjes kofie te drinken en mensen te kijken. We hadden hier wel weken kunnen blijven, maar we hadden oud en nieuw gepland in een ander klein dorpje.

Oud en nieuw was een hilarische avond van wachten en mensen steeds dronkener zien worden op t centrale plein.  We hebben t vuurwerk boven het meer gezien en toen was t ineens alweer 2018!

Onze volgende stop was de grote stad. Na de prachtige natuur en heerlijke relaxte dorpjes waar we hiervoor waren geweest ( ik HOU van colombia, wat een feestje om hier weer terug te zijn en ook Carmen geniet met volle teugen), was t best een overgang, de grote stad.

We hebben genoten van de vele moderne en lange kabelbanen en zijn naar een museum geweest voor een indringende inkijk in het gruwelijke verleden van Medellin. Ook hebben we enorm gelachen in de vage Airbnb waar we zaten en het beste uit onze tijd in Medellin gehaald,  maar Medellin is niet onze grote liefde. Dus na een paar dagen gingen we weer op pad. Op naar meer natuur!

Na een heule lange reisdag kwamen we aan in San Gil. Wat een heerlijk dorp met veel te doen in de omgeving. We besloten onze laatste week hier te blijven. We hebben locale busjes gepakt naar kleine dorpjes met de prachtigste uitzichten onderweg. Heerlijke wandelingen gemaakt en Tejo gespeeld. Tejo=Bierdrinkend met stenen naar buskruit gooien, hoeveel leuker kan sport zijn?

Maar t allerleukste was toch wel ons uitstapje naar een zwemparadijs met het mooiste uitzicht wat je je maar kunt voorstellen. We mochten met (kinder)korting naar binnen en hebben ons tussen de locals kostelijk vermaakt met binnenbanden en een glijbaan waar je in t pikkedonker naar links en rechts werd gesmeten. Briljante middag!!!

En toen ging t snel, we waren weer terug in Bogota, waar Paul inmiddels ook aangekomen was. Heerlijk om hem weer te zien na een maand.

Carmen vloog weer naar NL en Rieneke kwam dezelfde dag aan. Want mam had, in een soort opwelling, toch besloten langs te komen! Leuk, de traditie blijft in ere!

Voor mam een programma gemaakt voor de 11 dagen dat ze er was. Met een prachtig koloniaal dorpje en een heuse woestijn. Maar ook cultuur in de hoofdstad met z'n prachtige musea. Ook mam heeft genoten, van het prachtige colombia met haar super vriendelijke inwoners.

Omdat Colombia zo mooi is, vrij veel plaatjes voor wie zin heeft :)

En nu weer met z'n tweetjes op pad!

Liefs
Es

• 04 April 2018 - 08:40

Marion:

Hoi Esther,
    Leu k om van je te horen! Rieneke had me al verteld over hoe je het hebt gehad met Carmen in Colombia, maar toch leuk om te lezen. Geniet van de rest van je reis en tot ziens in mei.
    Liefs Marion

• 04 April 2018 - 11:23

Roos Van Fder Geest:

Hai Esther, bedankt voor je levendige verslag | bij jou is het altijd net of je er zelf bij bent !

• 06 April 2018 - 10:46

Renata:

Wat maak je toch een prachtige foto's! En wat moet ik toch altijd lachen om jouw reacties! Mezelf even afsluiten van de dagelijkse dingen en met je mee gaan op reis! Heerlijk!!! En ik ben met je eens dat Colombia een prachtig land is met al zijn kleur en natuur! Ik wacht met smart op het vervolg, maar dat zal wel komen wanneer je weer thuis bent. Geniet er nog van samen!!!

• 06 April 2018 - 15:08

Fred Van Der Ven :

Leuk om je weer te volgen, Es, en je indrukwekkende foto's te bekijken. Fred