Plannen maken - Reisverslag uit Caye Caulker, Belize van Esther - WaarBenJij.nu Plannen maken - Reisverslag uit Caye Caulker, Belize van Esther - WaarBenJij.nu

Plannen maken

Blijf op de hoogte en volg Esther

11 December 2015 | Belize, Caye Caulker

Als je reist moet je een beetje plannen. Je wordt meestal niet wakker en pakt dan een willekeurige bus. Het kan, maar vaak is het handig om te weten of er ook een bus terug is, of je warme of luchtige kleding moet dragen of er een bank is, of je eten mee moet nemen, dat soort dingen. Vooraf aan een reisdag maak je dus een hoop keuzes en zoek je eea uit.

Wij hadden aan het begin van deze reis een grove planning. Week of 3-4 in Nicaragua, via het noorden naar Honduras en dan een leuke route van een week of 4 via Guatemala naar Belize voor de visarun en dan terug naar Guatemala.

Nou dat plan heeft het niet gehaald, net zoals vele vele andere plannen.

Uiteindelijk zijn we zo'n 6 weken in Nicaragua gebleven (wat een heerlijk land).
https://picasaweb.google.com/113178647546624237631/Nicaragua2015# En Angélique, je hebt helemaal gelijk mbt tot Matagalpa, glad vergeten dat ik er al eens was geweest.
Was dat trouwens ook waar die schorpioen op mn tas zat?

We hebben besloten niet naar Honduras te gaan, ivm de niet zo stabiele situatie daar. Dus we hebben een hele lange dag gereisd met heel veel verschillende bussen en kwamen toen in El Salvador uit. Wat een feestje! De mensen hier zijn zooooo aardig en oprecht. We hadden ook een hele leuke groep in het 1e hostel dus iedereen bleef zn verblijf telkens een dagje verlengen. Zo zijn we met een hele groep naar het theater en casino geweest. Hilarische avond!
Plaatjes kijken!

Daarna naar Guatemala. Op het laatste moment besloten we toch een andere grensovergang te nemen, zodat we uit zouden komen in het prachtige koloniale stadje Antigua. We moeten er zelf soms een beetje om lachen, om onze plannen-brekerij, maar dat is juist zo leuk aan reizen op deze manier! Ondanks dat we nu al een aantal keer in Guatemala zij geweest, hebben we vanalles gedaan wat we nog niet gezien hadden. Van simpelweg de bus nemen naar kleine indianendorpjes tot het bezoeken van een vrij onbekende maya-site (in de stromende regen, dat wel).

Omdat ons visum niet lang meer geldig was, zijn we nu op visumrun in Belize. Op een klein caribbisch eilandje. Een fijne manier van visum verlengen kan ik je vertellen!
Ook hier horen plaatjes bij

Voor wie zin en tijd heeft, laat ik de foto's het verhaal vertellen, want het is hier veel te mooi om teveel tijd te besteden aan op n tablet een blog te priegelen ☺.
Als al dat gekopieer en geplak niet werkt, alle foto-albums in 1 oogopslag vind je hier:

Liefs
Es

• 14 December 2015 - 11:19

Marion Welling:

Hoi Esther,

Wat een prachtige foto's weer!!. Kunnen wij jullie vakantie ook een beetje meebeleven :)
    Leuk om te horen dat jullie het - alweer - zo naar je zin hebben en op zoveel mooie plekken komen.

Liefs Marion

• 18 December 2015 - 21:25

Angélique En Math:

Zoals altijd weer een leuk verslag en prachtige foto's.
    Geniet van deze geweldige levensstijl.
    Wij wensen jullie fijne en kleurrijke kerstdagen, een geweldig 2016 met veel mooie en nieuwe reiservaringen.