goed bericht is goed bericht - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Esther - WaarBenJij.nu goed bericht is goed bericht - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Esther - WaarBenJij.nu

goed bericht is goed bericht

Door: esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

04 December 2008 | Ecuador, Quito

Nou ik ben er. Na een lange reisdag (26 uur), 6 uur tijdsverschil en een korte nacht ervoor en erna ben ik enigzins daas dit berichtje aan het typen. Licht overprikkeld kan ik niet zo goed kiezen waarmee ik wil beginnen.

De reis ging goed, al was het in parijs op het nippertje....(ooit ondervraagd door een ´engels´ (a la ´allo ´allo) sprekende franse security mevrouw? Je gaat spontaan zelf geloven dat je een gevaarlijk sujet bent. Maar goed, uiteindelijk zowat als laatste in het vliegtuig en dus geen stoelkeuze meer, zat ik ingepropt tussen 2 rugby-spelers. Dat zou een lange 10 uur worden...ware het niet dat mijn geweldige vrienden een briljant verhaal hebben gemaakt op MP3 en ik zo niet alleen mezelf, maar ook de rest van het vliegtuig heb vermaakt door te lachen en een traantje weg te pinken. Lieverds, jullie zijn de beste!!!!!

Overstappen in miami ging op z´n amerikaans, daar zal ik jullie verder niet mee lastig vallen.

Op Quito werd ik netjes opgepikt en naar het studentenhuis gebracht. Carlos had info-boekje, maar geen sleutels....en ging meteen weer weg met de mededeling, zoek maar een kamer en sleutels moet je morgen aan Robbert vragen. Ok......
Na een (koude) douche m´n gekozen bedje ingekropen voor een weldadige nacht. De volgende ochtend kon ik het huis niet uit, ivm sleutleloosheid...haha. En geen Robbert te bekennen. Dus rustig met een sigaretje en een sultana in het zonnetje in de tuin gaan zitten. M´n tas op m´n dooie gemakkie uitgepakt en toen kwam er iemand thuis die na mij kon afsluiten. Ik kon dus naar buiten, zonder het huis open te laten staan. Toen op zoek naar de school en ja hoor, daar hadden ze sleutels en liggen mijn belangrijke spulletjes nu veilig in een kluis.
En ze hebben koffie!!!, dus ik zit nu aan m´n 3e bakkie als een kind zo blij dit bericht te typen :-)

Zometeen ga ik Quito eens verkennen en vanavond ga ik met Robbert mee ergens eten. Wel zo handig dat ik daar vandaag nog niet over na hoef te denken (nogal pudding in mijn hoofd). En omdat hét feest van Quito vanaf vandaag echt los gaat barsten, kan ik vanavond met hen mee met een soort bus oid, ik laat me verrassen. De komende dagen zijn in iedergeval helemaal in het teken van het feest, dus ik val met m´n neus in de boter.

Maar goed, ik ben dus veilig aangekomen, voel me prima en knijp mezelf af en toe om te geloven dat ik hier daadwerkelijk ben en m´n avontuur is begonnen.

Hopelijk is bij jullie alles goed!!! Liefs
Sje

  • 04 December 2008 - 18:04

    Rieneke:

    Mooi, dat je er veilig bent aangekomen.
    En al gelijk een feest(ter ere van wat of wie?)
    Ben benieuwd, hoe je Quito vindt en wat voor soort stad(je) Quito is.
    Geniet ervan! Mijn moederhart is weer gerust.Maar ik maakte me ook niet echt bezorgd, want jij BURFT het!
    Liefs,Rieneke

  • 04 December 2008 - 18:11

    Marcel:

    Que tal amiga? Como estas en tu casa de estudiantes? Cuando empiesas con tus clases de español? Pero bien, sufficiënte español para hoy, vamos a hablar mas cuando entiendes mas:-)

    Zo nu weet ik tenminste dat je je woordenboek ook hebt gebruikt vandaag. Lange reis gehad dus? Maar nu ben je er en kan het grote genieten beginnen toch? Spannend hoor!! En ik zie dat je de kleine dingen in het leven meteen weer gaat waarderen. Koffie en een sleutel, wat een mens toch met weinig blij kan zijn!!! Je schrijft dat er feest is, maar wat voor een feest is er dan? Nou ja, geniet er maar van......... ik heb me aangemeld voor de email berichten dus dan blijf ik op de hoogte. Veel plezier!!!!

  • 04 December 2008 - 19:44

    Nadine:

    Lieve Es,

    Blij te horen dat je goed aangekomen bent. Feest er maar lekker op los de komende dagen, daarvoor ben je tenslotte ook daar.

    Dikke kus, Nadine

  • 04 December 2008 - 21:03

    Marion:

    En hier sneeuwt het

  • 04 December 2008 - 22:06

    Floor:

    Goed te horen dat je er veilig bent en alle security door gekomen bent (en dat met Hazes op je MP3 speler, dan ben je toch wel staatsgevaarlijk zou ik zeggen ;-))
    Have fun!

    Floor

  • 04 December 2008 - 22:41

    Minke:

    ZMMMMM....
    Daar ben je dan schat, welk een blijdschap moet je overvallen op dit moment. Fijn dat je een "goede" reis hebt gehad en dat je goed aangekomen bent. Genietze van het feest!
    Hoe is het schooltje!!
    Kusjes en ik hou van je!
    xxxx

  • 05 December 2008 - 10:02

    Eveline:

    Hoi lieve Es,
    Leuk om gelijk al een berichtje van je te lezen. Doe het rustig aan. Ik weet wat het is om met watten in je hoofd rond te lopen door tijdsverschil! Geen lekker park om te gaan liggen en bij te komen:)?
    Geniet van alles en ik kijk al uit naar meer verhalen over jouw avontuur.
    Liefs Eef

  • 05 December 2008 - 16:10

    Debbie:

    He lekker ding, goed te horen dat je veilig aangekomen bent en dat wij je gelukkig gezelschap hebben kunnen houden tijdens de reis,hihi. Ik kan niet wachten tot je volgende berichtje met al je avondturen... Dikke kus en knuf, Debje

  • 06 December 2008 - 10:51

    Angélique:

    Fijn dat je goed bent gearriveerd, pff lange reis !!! tussenstop in Miami.....
    Via Google Earth hebben wij Quito bekeken, volgens de foto's is dit een mooie stad, lijkt wel op Granada.
    Hoe was het feest ? Hoe dan ook maak jij er ook maar een feest van.
    Groetjes


  • 06 December 2008 - 11:03

    Carin:

    Hoi Es,

    Mooi dat je goed bent aangekomen! Heel veel plezier!!

    Groetjes Carin

  • 09 December 2008 - 12:37

    Irene & Hans :

    Geniet van alles om je heen en goed om je te volgen...beste met je

  • 09 December 2008 - 18:11

    Nina:

    Heel veel plezier en ik wacht smachtend op meer informatie! Succes en geniet ervan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

28 April 2009

Foto’s

20 April 2009

verGáápalos

12 April 2009

Tijd voor een terugblik

03 April 2009

Met m´n witte billen in ´t zand

27 Maart 2009

Met een korreltje zout
Esther

Actief sinds 29 Juli 2008
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 61173

Voorgaande reizen:

01 December 2019 - 30 April 2020

Terug naar Midden Amerika :-)

04 Oktober 2017 - 12 December 2017

Sri Lanka

10 November 2016 - 10 Mei 2017

¡Mexico en Cuba!

01 Oktober 2015 - 01 Oktober 2015

Centraal- en Zuid Amerika en Indonesie

11 Februari 2015 - 11 Februari 2015

Bangkok, Cambodja, Vietnam en Laos

01 Januari 2014 - 05 Augustus 2014

Van Nicaragua naar Mexico

04 Februari 2013 - 17 Juli 2013

Van Nicaragua naar Ecuador

03 December 2008 - 22 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: