Hyper - Reisverslag uit , van Esther - WaarBenJij.nu Hyper - Reisverslag uit , van Esther - WaarBenJij.nu

Hyper

Door: esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

19 November 2008 | ,

Vorige week kwam ik al steeds meer in de reisstemming, mede dankzij jullie leuke reacties op m’n weblog. Daardoor werd het ineens een beetje ‘echter’.

Maar sinds gisteren is het bruisende gevoel echt niet meer te stuiten. Ik heb namelijk de informatie binnen van m’n project en over de school.

De eerste 4 weken zit ik in een appartement, waar ruimte is voor 5-6 studenten/vrijwilligers. Alles is er, keuken, tuin en zelfs een gezamenlijke kamer met TV en DVD (kan best spaans oefenen door ‘house MD’ in het spaans te kijken ;-)).
Dit appartement ligt in een wijk van Quito waar veel cafeetjes en gezellige pleinen zijn. En laat er in die wijk nou ook een café zijn dat een paradijs voor chocoladeliefhebbers is, café Xocoa, helemaal goed :-p .

Die chocolade-pondjes kan ik er dan vervolgens vanaf 3 januari af gaan ‘vrijwilligen’ op een lagere school in San Pablo del Lago (ja aan een meer ja!!!!).
Dit is een mini-dorpje, omringd door vulkanen en een meer, en ligt 15 minuten met de bus van een groter en bekender dorp daar in de omgeving (ruim 2 uur van Quito af, naar schuin boven). En in dat grotere dorp (Otavalo) kom ik dan bij een gastgezin te wonen. Er zijn 2 gastgezinnen voor dit project en er wordt daar bepaald wie mijn tijdelijke thuis gaan zijn tot eind januari.
Eén van de gezinnen heeft 3 kinderen van 5-11 (leuke leeftijd!) + een beestenboel waaronder 4 honden (leuk!!) en 2 ganzen (brrr….). Het andere gezin heeft 2 volwassen kinderen en zij wonen erg centraal, vlakbij de beroemde markt. Beide gezinnen klinken erg leuk in de beschrijving. En een super goede manier om m’n vers verworven Spaans in de praktijk te gaan brengen!

Op de school komen kinderen uit de buurt, veelal indianen kinderen, die in traditionele kleding naar school komen. Mijn taken worden o.a. engelse les geven, activiteiten doen (crea bea), helpen met de (warme) lunch, leraren ondersteunen en helpen met computerles. Ik vind het helemaal geweldig. Hier blijf ik dan tot en met 30 januari.
En daarna…..ligt het helemaal open.

M’n reis is door deze plaatsingsbrief ineens zo veel meer gaan leven, dat ik meteen de laatste dingetjes heb gekocht, zoals medicijnen, jojo-tjes, stuiterballen, zeer charmant thermo-ondergoed (jaha, iedereen denkt maar dat ik naar de tropen ga, maar in Quito op 2800 meter is het goed koud), het reiswekkertje en een slotje voor m’n tas.
Daarna was ik zo enthousiast dat ik maar meteen een inpak-proefronde voor mijn tas heb gehouden.
Conclusie: als ik geen kleren meeneem dan past het allemaal zeer makkelijk in m’n tas…….

Serieus, zonder kleren is m’n tas al halfvol en weegt al bijna 12 (!) kilo. Dit zit hem met name in de 2 spaanse woordenboeken, travelguide, gewone boeken, zonnebrand en aanverwante zware artikelen, klamboe, lakenzak en een all-round medicijnen arsenaal.
En natuurlijk de onmisbare MacGyver-zak waar vanalles inzit, van zakmes tot zaklamp, van knijper tot veter, van lepel tot vuilniszakbindertjes. (MacGyver was een TV-serie over een uitermate vindingrijke ex-spion, het bedenken en maken van complexe apparaten mbv huis-, tuin- en keukengerei in een tijdspanne van enkele minuten vormden de rode draad van de serie)
Oh en misschien dat de tassen met spelletjes, knutselspul en weggeefdingen ook nog ‘wat’ ruimte innemen. Maar goed, ik kon die jip en janneke caleidoscoop toch niet laten liggen…. Werkt zonder batterijen en is een onuitputtelijke bron van plezier (niet alleen voor de kinderen inderdaad).En het springtouw gaat ook echt mee!
Zoals ik eerder al voorspelde, het wordt nog een leuke uitdaging om alles in mijn tas te krijgen……mip hellup!!

Oh jongens, nog maar 2 weken en dan is het eindelijk zo ver!!!!!

Ik stuiter nog even lekker verder :-)

  • 19 November 2008 - 11:56

    Marion:

    Klinkt goed Esther! Ik denk dat ik ook maar mee ga. Lijkt me een stuk beter dan in het koude Nederland blijven zitten in de verbouwing

  • 19 November 2008 - 12:42

    Alie:

    Ik zit hier met een grote grijns....grote Es aan het bruisen en borrelen. Je klinkt zo enthousiast! En ik zie die tas voor me, met al die leuke dingen die je meeneemt voor anderen. Ach, dan je shirt maar elke dag wassen? :-)
    Meis...nog even maar, dan reis je niet alleen in gedachten, maar in het eggie. Knuffff Alie en Arie

  • 20 November 2008 - 06:44

    Nadine:

    Lieve Es,

    Klint echt HELEMAAL super!!! Precies wat voor jou, en kan me voorstellen dat je daar dan hyper van wordt.

    liefs, pouw

  • 21 November 2008 - 17:07

    Astrid:

    wauww, wat klinkt dat goed allemaal!
    Moet echt fantastisch zijn!
    En supergaaf dat wij een beetje kunnen meegenieten!!!

  • 24 November 2008 - 09:24

    Angélique:

    Spannend en uitdagend.
    Een aantal zaken komt bekend voor..wij volgen je op de voet.
    Die tas krijg jij zeker goed gepakt, effe passen en meten en Esther is niets vergeten.
    Succes !

  • 27 November 2008 - 22:11

    Angélique:

    Vergeet je jouw super multifunctionel mes niet ?

  • 30 November 2008 - 20:28

    Janneke :

    Nog een paar nachtjes.... Spannend!
    Heel veel plezier in Ecuador!
    Liefs, je nichtje

  • 30 November 2008 - 22:42

    Angélique:

    Wij wensen jou een heel goede en voorspoedige reis....en ...op elke luchthaven een peuk !

    Math en Angélique

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: ,

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

28 April 2009

Foto’s

20 April 2009

verGáápalos

12 April 2009

Tijd voor een terugblik

03 April 2009

Met m´n witte billen in ´t zand

27 Maart 2009

Met een korreltje zout
Esther

Actief sinds 29 Juli 2008
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 61221

Voorgaande reizen:

01 December 2019 - 30 April 2020

Terug naar Midden Amerika :-)

04 Oktober 2017 - 12 December 2017

Sri Lanka

10 November 2016 - 10 Mei 2017

¡Mexico en Cuba!

01 Oktober 2015 - 01 Oktober 2015

Centraal- en Zuid Amerika en Indonesie

11 Februari 2015 - 11 Februari 2015

Bangkok, Cambodja, Vietnam en Laos

01 Januari 2014 - 05 Augustus 2014

Van Nicaragua naar Mexico

04 Februari 2013 - 17 Juli 2013

Van Nicaragua naar Ecuador

03 December 2008 - 22 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: