Eerste blog uit Azië - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Esther - WaarBenJij.nu Eerste blog uit Azië - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Esther - WaarBenJij.nu

Eerste blog uit Azië

Blijf op de hoogte en volg Esther

11 Februari 2015 | Cambodja, Preah Seihanouk

Hallo allemaal,

Hoe is het in Nederland?  Hopelijk alles goed!

Hier is alles prima, Azie is nieuw en anders,  maar reizen gaat vrij makkelijk hier. Of in ieder geval in Bangkok en Cambodja tot nu toe.

Eten is super goed, heel veel groenten! Soms een beetje pittig :-) Maar da's goed af te blussen met fijne vruchtenshakes. We proeven van alles, in restaurantjes en op straat. Maar soms verkopen ze op straat 'muizen' op de bbq (zijn zo groot, moeten wel ratten zijn) uit de rijstvelden, daar pas ik voor.

De mensen zijn over het algemeen super vriendelijk, maar een beetje verlegen en de taal is niet te ontwarren, zowel gesproken als geschreven. Komen niet veel verder dan, hallo, dank je wel, hoe gaat het en sorry. En omdat het zo nergens aan gerelateerd is, halen we die ook nog weleens door elkaar. Paul zegt soms nog weleens dank je wel in Thai :-) Dus gesprekken hebben we niet veel, want het engels is hier vrij basic.

Omdat alle plaatsnamen en tempels etc ook zo ver van onze taal liggen, kan ik ze veel minder goed onthouden dan als we in spaanstalige landen zijn. We plannen dus niet erg ver vooruit, alleen een grove planning van hoeveel weken ongeveer per land, zodat we wel op tijd in Bangkok terugkomen om onze vlucht te halen.

Het weer is heerlijk, tussen 12.00 en 1500 best om btje rustig aan te doen, niet zoals soms met tomaatrode kop heftig zwetend een berg op naar n tempel....

We zijn nu ruim 3 weken in Cambodja en al een hoop gedaan. De gekte van Bangkok was erg leuk om eens mee te maken. Veel mooie dingen gezien en alle vormen van transport wel gehad. Vooral de skytrain is briljant,  soort futuristische trein. Erg handig ook in vol en druk Bangkok.

Omdat we geen computer hebben en ik niet zo goed typ op de tablet, laat ik de fotos het woord doen:

In Cambodja hebben we ook al veel gezien, gedaan, geproefd en ervaren. Zoals...blij fietsend langs de tempels van Angkor Wat en 11 uur op interessante tocht op n boot op een rivier. Het gewone leven in een stad en de vlucht van miljoenen vleermuizen uit een grot.

Ook hebben we de mazzel gehad een superleuk eilandje te treffen, waar maar 5 hostels en 1 vissersdorpje op zijn. In dit paradijsje hebben we anderhalve week genoten.

We hebben 5 nachten in onze eigen hangmatten geslapen en 5 nachten in een tent op een klein strandje.

Geen stroom, douchen met water uit de put in een emmertje, heerlijk simpel. Mooi weer, lekker eten, prachtig eiland met dichte jungle, verborgen strandjes en superrustig. Iedereen was dingen aan het maken, het eiland bracht creabea in iedereen boven, relaxte sfeer en ons 'hostel' had enorm veel land, dus wij zaten op wat verder strandje, heerlijk, zowat voor onszelf. Overal lijntjes spannen voor kleren, tafeltje gemaakt. Hoop gelezen, gewandeld, spelletjes gedaan en tijd gleed vanzelf voorbij. Ook erg leuke mensen, dus best lastig om weg tegaan. Maar er is nog meer te ontdekken! En maar 30 dagen op cambodja visum, dus btje in de gaten houden.

Nu net een warme douche in een hotelkamer in stadje, lekker om weer eens schoon te zijn :-) En maar meteen gebruikmaken van de wifi.

We hebben ons visum geregeld voor Vietnam voor de 16e feb, nu dus nog een kleine week Cambodja en dan op naar een nieuw land!

X
es

• 11 Februari 2015 - 19:48

Marion:

Hoi Es,

Wat leuk om weer wat van je te horen en fijn dat jullie het zo naar je zin hebben. Heel herkenbaar die foto's van Bangkok en leuk dat je ook zoveel foto's van Angkor Wat gemaakt hebt. Ik krijg vooral zin in al die lekkere strandjes met dat suffe griepweer hier. Veel plezier in Vietnam en ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Liefs Marion